Energica Experia

For enden af horisonten
Er en anden horisont

Energica Experia

Formålsdrevet ydeevne: at have den kraft, du har brug for

Experia er en ny emissionsfri Green Tourer-motorcykel, der er specialbygget til at lade enhver rytter rejse på en miljøvenlig måde til enden af ​​vores nu kendte verden. Experia betegner også passende den dybe ekspertise, vi har erhvervet i løbet af et årti med racing, design og fremstilling inden for elektrisk teknologi.

Energica Experia er derfor Europas første elektriske Green Tourer-cykel og uden tvivl den eneste motorcykel, der nogensinde er bygget til den intention som en komplet platform med en nydesignet elektrisk drivlinje og batteri. Experia er optimeret til lang rækkevidde, to-up komfort med en aerodynamisk sport-touring kåbe, justerbare forruder og rigelig hård bagagekapacitet.

Ny højteknologisk platform. Experia-motoren og batteriet er begge helt nye. Batterikapaciteten er øget, men har alligevel en lavere vægt, plus et centraliseret, lavere tyngdepunkt giver mulighed for bedre køreegenskaber ved lav hastighed.

Tilfredsstil din langdistance vandrelyst

1
2
3
4
5
1

Opvarmede håndtag

2

Støbt aluminiumshjul med røde detaljer

3

Stangender og Ergal bolte sort sæt

4

Sidetasker

5

Topkasse

Ny motor og batteri

Batterikapaciteten er øget, men har alligevel en lavere vægt, plus et centraliseret, lavere tyngdepunkt giver mulighed for bedre køreegenskaber ved lav hastighed. Den nydesignede PMASynRM-motor er også lettere med mindre masse og er placeret lavere end i vores andre modeller.

Nyd den største batterikapacitet af enhver elektrisk motorcykel

22,5 kWh maksimum (19,6 kWh nominelt) – Selvom det nye batteri er større i kapacitet, har det en lavere totalvægt og anderledes massefordeling, hvilket gør Experia til en fornøjelse at køre i blandet terræn.

Det hele er i detaljerne

Voluminøse hårde sidetasker og topkuffert har en samlet kapacitet på 112 liter. Der er to USB-porte på instrumentbrættet og to mere i et vandtæt opbevaringsrum, som er låsbart og stort nok til at rumme rejseopladningskabler eller en regndragt eller et par handsker.

Technical sheet

TYPE Permanent Magnet Assisted Synchronous Reluctance Motor (PMASynRM)
DC VOLTAGE 306V nominal
EFFICIENCY PEAK 96%
POWER KW/HP Continuous: 60kW/80Hp at 7000 rpm – Peak: 75kW/102Hp at 7500 rpm
TORQUE 115 Nm / 85 ft lb. – 900 Nm / 664 ft lb. at wheel
TOP SPEED Limited at 180 km/h (112 mph)
ACCELERATION 0-100 km/h (0-60 mph): 3.5 sec
RANGE City: 420 km (261 miles)
Combined: 256 km (160 miles)
Extra-Urban: 208 km (130 miles)
WMTC: 222 km (138 miles)
DASHBOARD 5” IPS 1000 nits bonded 848×480 TFT Color Display
VEHICLE CONTROL UNIT Dual Microcontroller ARM Based
TRACTION CONTROL Six levels of intervention combined with the existing eABS and the Cornering Bosch 9.3 MP
CRUISE CONTROL Cruise control system that uses the electronic brake to maintain speed and increase braking energy
RIDING MODES 7 Profiles: Energica 1-4 (factory preset), Custom 1-3 (Customizable)
4 Riding Modes: Eco, Urban, Rain, Sport
4 Regenerative Modes: High, Medium, Low, Off
PARK ASSISTANT Forward and Reverse (Slow speed)
CAPACITY Max. 22.5 kWh / Nominal 19.6 kWh – lithium polymer
LIFE 1200 Cycles @ 80% Capacity (100% DOD)
RECHARGE Fast Charge DCFC Level 3 Mode 4: 400 km/h o 6,7 km/min (248 miles/h o 4 miles/min)
Slow Charge Level 2 Mode 2 or 3: 63,5 km/h (39,5 miles/h)
BATTERY CHARGER DC Fast Charge Mode 4: 400 km/h or 6,7 km/min;
Slow Charge Mode 2 or 3: 63,5 km/h
BATTERY CHARGER Onboard, 3kW 90-264Vac 50/60Hz [1kW 90-177Vac range]. Conforms to Standards SAE J1772 and IEC 62196-2 with pilot signal for charging station interface
LPR FUNCTION Long Period Rest: allows the maintenance and automatic balancing of the batteries during long period of non-use
CHARGE INTERRUPTION AC and DC up to requested State Of Charge, AC and DC CCS charge completion with balancing, CHAdeMO 95% (depending on environmental conditions).
FRONT AND REAR WHEEL Cast Aluminum: front 3.5” x 17” / rear 5.5” x 17”
TYRE Pirelli Scorpion Trail II (120/70-17 Ant/ 180/55-17 Post)
FRAME Front Steel Tubular Trellis / Aluminum side plates
SWINGARM Cast Aluminum
FRONT SUSPENSION ZF Sachs – Ø43 mm, 150mm travel, adjustable preload, extension and compression
REAR MONO ZF Sachs – 55mm travel, 150mm wheel travel, adjustable extension and preload
CHAIN Regina, (16/52) 520 O-Ring Chain
FRONT BRAKE Brembo, Double Floating Discs, Ø330 mm, 4 Pistons Radial Caliper
REAR BRAKE Brembo, Single Disc, Ø240 mm, 2 Pistons Caliper
ABS Cornering Bosch 9.3 MP
COLORS Bormio Ice
HEIGHT 1461mm / 57,5”
SEAT HEIGHT 847mm / 33,3”
WIDTH 867mm / 34,1” (mirrors not included)
LENGTH 2132mm / 83,9”
WHEELBASE 1513mm / 59,5”
WEIGHT 260 kg

2 years on vehicle – 3 years / 50.000 km (31.000 miles) on battery*

This data sheet is provided for reference only.
Energica Motor Company reserves the right to substitute or change components.
Technical features under development may change or be implemented after vehicle purchasing with no additional costs.

*Starting from the date of the motorcycle’s first registration.

Udforsk Energica

Hop i sadlen på vores italienske elektriske sportsmotorcykler og oplev
imponerende kraft og spændingen ved øjeblikkelig acceleration.